Spørsmål og svar

Hvordan får jeg igjen pengene mine fra nettsiden?

Jente, 14

Hei. På søndag 4 april tror jeg. Handlet jeg klær for over 1000kr på en nettside som heter holidaylily.com. Jeg trengte ikke på at dett kanskje ikke var så lurt. Etter jeg hadde bestilt ordenen min, fikk jeg ikke noe ordrebekreftelse men de trakk pengene. Jeg leste på nettet om nettsiden, det sto det at man ikke skal handle derifra, du får ikke sikkert varene dine, og ikke pengene tilbake. Det går heller ikke an å sende pakken tilbake hvis du får den. Det er ikke vedlagt noe nummer eller e-post eller adresse. Jeg har fått hjelp av pappa og det går ikke an å sende til selskapet heller. 1000 kr er mye penger for meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få disse pengene tilbake. Kan dere hjelpe meg, el,er si noen nettsider jeg kan bruke for å få hjelp?

Svar

Hei

Så kjedelig at du ikke får tak i nettsiden.

Hvis du betalte for varene med et VISA-kort, bør du og faren din ta kontakt med banken din for å se om dere kan få igjen pengene fra banken. Man er nemlig ekstra beskyttet når man kjøper varer med et VISA-bankkort.

Du finner ut om du betalte med VISA-kort ved å se etter en VISA-logo på selve kortet. Navnet på banken din skal også stå på kortet.

Dere kan lese mer om denne rettigheten her.

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 28.4.2020

Oppdatert: 28.4.2020

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål