Spørsmål og svar

Jeg tror jeg har blitt svindlet på nett. Hva gjør jeg?

Gutt, 18

Hei, jeg bestilte på nett for under 24 timer siden, og fikk en mail om at betalingen var fullført. Men ettersom jeg ikke kommer inn på siden igjen (den vil ikke laste inn), og kundeservice viser seg å ikke svare på mails om bestillingen så tror jeg at jeg har blitt svindlet! Ga fra meg bosted og kortnummer, og betalingen ble verdisett gjennom nettbank, hva skal jeg gjøre?! Kan jeg få pengene tilbake?

Svar

Hei!

Så dumt at du lenger får noe svar fra nettbutikken.

Hvis feilen ikke skyldes en teknisk feil, kan du kontakte banken din og si at du ønsker å gjøre en kortreklamasjon. Les mer om hva en slik reklamasjon er her.

Håper det løser seg, og lykke til! ;)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 24.1.2020

Oppdatert: 24.1.2020

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål