Spørsmål og svar

Har kjøpt sakkosekk fra Veremia, men ikke fått pakken. Hva gjør jeg?

Jente, 14

Min mor og jeg bestilte en pakke for over 2 måneder siden . Denne pakken var på en litt usikker side. Siden er kalt Veremia. Der kjøpte vi en sakkosekk. Det sto at den skulle komme etter 7-10 dager og nå har det gått to måneder. Har prøvd og spore den med posten men det funker ikke. Jeg fikk en Mail av de når jeg bestilte denne pakken der det sto bestillingen min og en Mail jeg kunne kontakte. Hva gjør jeg?

Svar

Hei jente 14 år :)

 

Så leit at dere ikke har mottatt sakkosekken. 

 

Når du bestiller og betaler for en vare på nett, har du krav på å få levert varen. Men når det har gått to måneder siden du bestilte sakkosekken, og du fortsatt ikke har mottatt den, er det dessverre stor sannsynlighet for at pakken aldri kommer.

 

Du kan forsøke å sende en epost til Veremia og etterlyse pakken. Hvis de ikke svarer deg, og pakken fortsatt ikke kommer, er nok Veremia lureri. 

 

Fortvil ikke, det er fortsatt mulig å få pengene tilbake hvis dere har betalt med kort.

Hvis dere har betalt med kort, kan dere kontakte banken.

Be om tilbakebetaling av kjøpesum fra banken.

Det kalles kortreklamasjon.

 

Mer informasjon om kortreklamasjon finner du og din mor her: 

https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/kortreklamasjon/

Lykke til!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veiledning og mekling hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 19.3.2021

Oppdatert: 19.3.2021

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål