Vippeekstensjon med vipper som faller av. Hvilke rettigheter har jeg?
Jente, 20
satt på vippeextension hos ei som driver beauty salong. men dagen etter og resten av uka falt det meste av. Dermed kontaktet jeg henne og ba henne om å se på det og eventuell fylle fordi jeg fikk ikke det som ble lovet . Men jeg svarte for meg og var rolig. Damen som satt på vipper hadde startet behandling da hun mente at jeg løy om at vippene mine hadde falt av og dermed avsluttet behandlingen , satt over hode mitt og skreik, reiv av meg dynen og sa jeg kunne bare dra fordi jeg smilte når hun prøvde å si at jeg hadde tatt feil noe som var ekstremt skummelt Skrev deretter dette på FB, hun skrev tilbake på det innlegget at hun skal anmelde meg for ærekrenkelse . Men i en slik situasjon som kunde , hva er mine rettigheter og kan jeg anmelde henne , hun nekter å tilbakebetale meg også + ingen unnskylding fra bedriftens siden, istedenfor ble jeg kastet ut av salongen indirekte. Og hennes medarbeider gjorde heller ikke noe. Dette var veldig skummelt for meg som får angst og panikkanfall
Svar
Hei!
Så leit at du hadde en slik opplevelse på salongen som satt vippeekstensjon på deg. Håper det går bra med deg nå.
Måten du har gått frem på er helt riktig. Når man ser at noe er feil, skal man klage på dette til salongen, og salongen skal få muligheten til å rette opp i det. Hvis salongen ikke gjør dette, kan man be et passende prisavslag.
Vi anbefaler at du istedenfor å snakke direkte med de i salongen sender en skriftlig klage. Eksempler på standard klagemal finner du her.
Du bør også dokumentere feilene ved å for eksempel ta bilder, og legg da gjerne dette ved i klagen.
Hvis dere ikke blir enige, kan Forbrukerrådet mekle i saken. Du kan lese mer om klagemuligheter her.
Lykke til! :)
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 23.9.2020
Oppdatert: 23.9.2020
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål