Solgte en lue, men kjøperen sier at hun ikke har fått den
Jente, 13
Hei, jeg lurer på en stor ting. Jeg solgte en lue for lenge siden og hun dama sier at hin enda ikke har fått den. Jeg vet kkke om hun lyver. Hun driver å truer meg med at hvis jeg ikke gir henne pengene tilbake rapporterer og anmelder meg. Hva skal jeg gjøre
Svar
Hei!
Det er leit å høre at du opplever dette! Men her er det ikke sikkert at hun har rett til å få tilbake pengene. Dessuten vil hun nok ikke komme noe langt med å anmelde deg heller. 
Når du selger f.eks en lue på nett, så har du ansvaret for lua helt fram til du har overlevert den til Posten. Etter du har overlevert den til Posten, er det kjøperen som har ansvaret for lua. 
Det vil si at: Hvis du har sendt lua i Posten som avtalt, så har du gjort jobben din. Hvis Posten roter bort lua, så kan ikke kjøperen gi deg skylda for dette. 
Du kan forsøke å sende en melding til kjøperen og informere henne om dette. Hvis du fikk en kvittering fra da du sendte lua, kan du ta bilde av denne og vise fram til kjøperen som bevis på at du har gjort det du skulle. Spør gjerne en forelder om hjelp hvis du er usikker, så løser dette seg ganske fint!
Vennlig hilsen
 Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 15.2.2021
Oppdatert: 15.2.2021
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål