Jeg kjøpte ei veske på Tise, men har ikke fått den ennå.
Jente, 14
Hei 4 august så kjøpte jeg en veske til 1000 kr på Tise hun sende den kvittering den dagen på posten men den kvitteringen hadde ikke noe dato. Idag er det 21 august. Jeg har ringt postkontoret og de sa det ikke var en pakke til meg eller sendt fra mottakers navn. Jeg gikk også til det lokalet postkontoret vårt og de sa at avsender kan sjekke sporing men mottaker ikke kan det. For den dagen hun sa hun hadde sendt den så fikk jeg ingen melding eller e-post og det har jeg fortsatt ikke fått så jeg hadde ikke sporing eller noen ting. Hun sa at hun skulle gjøre det og så står hun og sier at det er sikkert på hittegodset og det skjønner jeg intenting av. Kan pakker fra posten komme på hittegods? Hva skal jeg gjøre. Hun skreiv at hun hadde ringt de og at de skulle sjekke «hittegodset men når jeg spør om den var der så svarer hun meg ikke . Jeg tror virkelig ikke at hu har sednt pakken i det hele tatt
Svar
Hei! 
Jeg er ikke helt sikker på om Posten har en egen avdeling for hittegods. Hvis Posten plutselig finner en pakke som har vært forsvunnet, så vil jeg tro det naturlig at de sender den til mottakeren så raskt som mulig. 
Jeg anbefaler deg å kontakte Posten direkte, slik at du får avklart om de faktisk har hittegods eller ikke. 
Men hun som solgte deg veska, må bevise at hun har sendt den til deg i posten. Det er ikke nok å bare vise en kvittering. Hun må også kunne vise deg at pakken hun har sendt også inneholder den veska du har kjøpt. 
Du kan sende en melding til selgeren. Her kan du be henne å legge fram bevis på at hun faktisk har sendt deg veska. Hvis ikke må hun enten: 
1. Sende deg veska så fort som mulig
eller
2. Gi deg pengene tilbake
Hvis hun ikke svarer deg eller er uenig, kan du sende inn saken til mekling hos Forbrukertilsynet. Dette er gratis. Spør gjerne f.eks en av foreldrene dine om hjelp hvis du skal sende inn en sak. 
Lykke til, så håper jeg det løser seg raskt!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 22.8.2022
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål