Har ikke mottatt pakken etter å handlet med en privatperson - Hva gjør jeg?
Gutt, 18
Hei jeg har bestille en pakke fra finn.no i 19 februar 2023 jeg vente i fire uke nå. Han selger hjelpe meg til å kontakt med posten og skrevet (navn). Men jeg har ikke fått noe pakke eller en nye melding fra posten. Det står bare en sporings nr og varsle at de skulle mottatt den pakken snart. lurer på om hvordan kan jeg gjør med den problemer og hva som skjer med posten hvorfor levere de ikke riktig tid og jeg redde for at jeg få ikke den pakke
Svar
Hei Gutt 18 år.
Det er den som har betalt for postens forsendelse som skal kontakte posten for å få svar på hva som er skjedd med pakken. Den som har kjøpt tjenesten er også den som kan klage til Posten.
Vi anbefaler at du starter med å sende en skriftlig klage til selgeren hvor du først og fremst ber om dokumentasjon på at pakken er sendt av selger, det vil oftest være kopi av kvitteringen som kan bevise dette. Du kan i tillegg be om sporings nummer dersom selgeren har sendt pakke med sporing.
Dersom selger ikke kan bevise at pakken er sendt etter at du har sendt en skriftlig klage, har du mulighet for å klage vedkommende inn til Forbrukertilsynet. Du finner all nødvendig informasjon her: Klag til Forbrukertilsynet - Forbrukertilsynet
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 21.3.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål