Spørsmål og svar

Posten har mistet pakken - hva gjør jeg?

Jente, 20

Jeg har sendt en pakke verdt 2000 kr i posten og pakken ble registrert og skulle vært levert til mottakeren forrige måned og da jeg kontaktet posten om pakken fikk jeg beskjed om den blir levert dagen etter, men en uke senere. ble ikke levert og da sa de at pakken var tapt de vil sende meg informasjon for å åpne en sak og de sender meg saksref nr og 5 dager senere tok jeg kontakt med dem fordi på nettsiden står det 5 dager å undersøke en sak, da sa de Jeg må vente til de undersøker det føles som om jeg har blitt svindlet av posten, jeg har også tilfellet januar mistet rekommandert post til en verdi av 270 kr har fortsatt ikke fått tilbakemelding eller refusjon for det

Svar

Hei.

Dersom pakken er mistet eller ennå ikke lokalisert anbefaler vi at du sender en skriftlig klage til Posten ved å følge denne lenken: Klager og reklamasjon til Posten Norge

Du bær klage på begge forsendelser. Har du kvitteringen på forsendelsene bør du legge de ved i klagen. Ta også vare på kvitteringene fordi du bevismessig står sterkere i en eventuell sak dersom du har et fysisk bevis.

Dersom du ikke får et positivt svar fra Posten anbefaler vi at du tar saken inn til Forbrukertilsynet for mekling. Det er gratis å klage til Forbrukertilsynet. Du finner klageprosedyren her: Finn ut om du har grunn til å klage - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 11.7.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål