Spørsmål og svar

Posten mistet pakken min. Har jeg krav på erstatning?

Jente, 18

Hei jeg lurer på om jeg har krav på erstatning fra posten. Jeg bestilte en pakke fra England, det gikk helt fint til den kom til Norge og posten hadde den i en stund, helt til den ble mista og aldri kom hjem til meg. Det er nå 2 uker siden den var bare 10 minutter unna meg, og posten vil bare at jeg skal kontakte avsender, men hun fikk svar at royal mail ikke vil ordne opp i noe posten har gjort.

Svar

Hei!

Takk for en god beskrivelse av saken. Jeg skjønner at dette er frustrerende.

Ved skade på forsendelsen eller at den blir borte etter at den er mottatt av Posten, kan Posten være ansvarlig. Det er derfor viktig at du kan dokumentere hva pakken inneholder og at den er innlevert på Posten. Kopi av ordrebekreftelse kan for eksempel vise innhold og pakkens verdi.

Klager på Posten kan rettes til Postens kundeservice:

• Telefon 22 03 00 00
• E-post: kundeservice@posten.no
• Postens og Bring Kundeservice, Postboks 1883, 4686 Kristiansand
• Ved å fylle ut skjema på nettsiden: https://www.posten.no/kundeservice/skjema

Se også: Hvordan klage og reklamere hos Posten Bring

Mer informasjon om Postens erstatningsansvar finner du i vilkårenes punkt 9 om erstatning for tap her.

Løser ikke dette saken, kan du sende saken til mekling i Forbrukertilsynet. Du kan lese mer om klagemuligheter på Forbrukertilsynets nettsider: Jeg trenger hjelp til å løse saken min - Forbrukertilsynet

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Besvart: 20.8.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål