Har mistet boten jeg fikk på toget. Hjelp!
Gutt, 15
Hei, jeg fikk bot på toget for noen uker siden for å ikke ha billett. Jeg har nå mistet kvitteringen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke fått noe i posten. Hva skal jeg gjøre?
Svar
Hei!
Anbefaler deg å kontakte Vy (eller togselskapet du reiste med) og forklare situasjonen. De kan hjelpe deg med å få tak i den informasjonen du trenger for å betale kontrollgebyret og svare på spørsmål om beløpet og eventuelle tilleggsgebyrer.
Du skal ha skryt for at du tar tak i dette. Ikke alle gjør det.
Hjelp & kontakt | Kundesenter | Kundeservice | vy.no
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Besvart: 1.4.2025
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål