Norsk hotell krever betaling for et opphold jeg trodde jeg har betalt.
Gutt, 19
Hei, jeg bodde på hotell på sørlandet i fjor sommer, og bestilte på forhånd. Når jeg sjekket inn så registrerte di visakortet mitt. Og bår jeg dro så trakk di kortet mitt. Nå har di tatt kontakt over ett år etter og sier betalingen mangler. Jeg klarer ikkje å finne kvittering. Hva skal eg gjøre?
Svar
Hei.
Dersom du har mistet kvitteringen og hotellet påstår at du ikke har betalt for oppholdet bør du sjekke i nettbanken din om du finner en betaling til hotellet. Er du usikker på hvordan du skal gå frem, kan du kontakte banken som har utstedt kortet du brukte og be om hjelp til å finne betalingen.
Finner du en betaling i nettbanken som er til hotellet kan du ta et skjermbilde og sende til hotellet som bevis for at du har betalt for oppholdet og samtidig bestride fakturaen de har sendt deg.
Finner du ikke en betaling til hotellet, bør du betale fakturaen hotellet har sendt deg.
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 31.8.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål