Hopp til hovedinnholdet
Jente 17 år
 

Spørsmål

Jeg kjøpt en pc i 2007, sende den til reprasjon og fikk den til bake i samme tilstand som da jeg sendt den inn. Og til sammen ble den sendt inn 5 ganger til reprasjon. Og til slutt finner de feilen skjermkorte i pcen er kennekt og levrandørn gir meg skylden, jeg vet ikke hvor pcen her heller. Og pcen er mellom hjelpemidels sentralen. så hvilken rettigheter har jeg? Hilsen en jente som trenger hjelp =/

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei


I forbrukerkjøp har selger rett til å reparere, og gjør ting godt igjen, to ganger. Hvis samme feil oppstår en tredje gang, og det er forsatt en feil som selger har ansvar for, vil du kunne ha rett på å få pengene tilbake. 

Ønsker du å gå videre med saken kan Forbrukerrådet hjelpe deg. Du kan lese mer om oss, og få hjelp på, www.forbrukerportalen.no

Vennlig hilsen

 

 

 

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

(Forbrukertelefonen 03737 - 39 øre/min)

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker