Hopp til hovedinnholdet

Betalingsproblemer

Gutt 13 år
 

Spørsmål

Hei at jeg lurer på to ting. At jeg har meldt meg inn i mange internett abonoment som autofornyer seg med et spendon gavekort. Og jeg lurer på hva som skjer når det kortet blir avist når det blir tomt. Husker verken passord til brukeren eller mailen jeg brukte for og lage brukeren så jeg har bare håpet på det beste. At abonomentet bare blir stoppet. Men så over til det andre. At jeg driver og nesten inbiller meg at jeg kommer til og få en regning. For i slutten av sommeren så hadde jeg et kontantkort som det var veldig mye tull med. Og jeg husker ikke om jeg hadde noen mobiltjeneste/abonomenter der. Men uansett så byttet jeg til et annet. Og jeg lurer på at hvis jeg skulle da hatt et abonoment på dette kontantkortet. Skulle ikke jeg ha fått en faktura eller noe i posten da? Vet at dere ikke kan svare noe sikkert men det er da for pokkern meg minst 4 månder siden. Husker heller ikke helt hva di sidene jeg muligens kan ha meldt meg på kan hete heller siden jeg var ikke helt edru. Men ja håper dere kan svare for det er ikke enkelt og gå rundt dag etter dag å tenke på at jeg kanskje får en skyhøy regning i posten i dag.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Hvis du ikke betaler er det avtalebrudd, og abonnementene du har vil kunne brytes av tjenesteleverandøren. Vanligvis gjør de ikke det, og selger vil forsøke å få pengene sine på en annen måte som å sende en regning i posten. Det kan fort bli dyrt. Betaler du ikke innen fristen har de rett på forsinkelsesrenter og de kan sende pengekravet til inkasso.

 

Kan du ikke betale anbefaler vi deg å si opp abonnementene dine. Kontantkort er vanligvis en avtale som slutter når kortet er brukt opp.

 

Det er lett å glemme passord og brukernavn. Ta kontakt medtjenesteleverandørens kundeservice. De bruker å ha svaret på hvordan du skal få åpnet abonnementet ditt. De vil også kunne hjelpe deg med å si opp.  Lykke til!

Vennlig hilsen

 

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

 

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og gir gratis rettshjelp til forbrukerne.

 

Trenger du råd og veiledning, sjekk ut www.forbrukerrådet.no, send e-post til hjelp@forbrukerradet.no, eller ring 03737. Du kan også besøke oss på et av våre ti regionkontorer.

 

Følg oss på www.facebook.com/forbrukerradet og www.twitter.com/forbrukerradet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Økonomien din
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om Økonomien din