Er planen min for trening smart? Hopp til hovedinnholdet
menu Meny
search
Spørsmål og svar
search
Spørsmål og svar

Er planen min for trening smart?

account_circle

SPØRSMÅL

Hei Jeg har noen spm. ang. trening og kosthold. Målet mitt er hovedsaklig å få større rumpe og lår (ganske mye større hehe). Ellers bare litt sterkere armer, litt mer markert, og helst flat og markert mage. Jeg trener styrke ca. 4-5 ganger i uka i tillegg til at jeg har begynt å spise ganske mye mer. Som oftest trener jeg mange muskelgrupper hver økt, men jeg lurer på om det kanskje er smartere å kun fokusere på rumpe og lår slik at jeg først bygger opp det? Er det slik at hvis jeg trener hele kroppen så blir på en måte det jeg får i meg av mat fordelt på de ulike muskelgruppene? Er det isåfall dårlig å trene samme muskelgruppe hver dag? Jeg tenker å kanskje nå målet mitt med å få større rumpe og lår først (trene kun det+spise masse) også når jeg er fornøyd med resultatet, så kan jeg eventuelt begynne å trene mage, armer, osv siden det er muskelgrupper jeg ikke vil at skal bli større ved hjelp av gains. Vet ikke om dette er en "smart" plan, så jeg ser frem til råd!

account_circle
AKTUELT NÅ

Ensom? Tips til å bli tryggere sosialt

Det er helt vanlig å føle seg ensom innimellom. Men hvis du ofte føler deg ensom, kan det bli vondt og vanskelig. Å bli tryggere i sosiale sammenhenger kan hjelpe deg å skape gode relasjoner med andre.

Les mer

Gutter og puberteten

Når starter det og hva skjer? Mange lurer. En gang mellom 11 og 15 år starter det for gutter. Men det er store forskjeller.

Les mer

Arbeidskontrakt og attest

Fått deg jobb? Da har du krav på en skriftlig arbeidskontrakt. Og når du slutter i jobben kan du kreve en sluttattest.

Les mer