Jeg føler meg veldig alene!
Jente, 17
Når mamma klemmer meg føler jeg meg ukomfortabel og klarer nesten ikke gjøre det. Klarer ikke at hun tar på meg. Mens når pappa gjør det samme er det bare koselig. Hvorfor?Har nesten ingen fysisk kontakt med noen, føler meg veldig alene.
Hei!
Takk for at du skriver til vår nettside. Det er leit å høre at du føler deg alene, og de fleste trenger kontakt med andre mennesker.
Dessverre er det vanskelig for meg å si hvorfor du føler det slik. Kanskje du har et bedre forhold til far og at kjemien passer bedre?
Hvis det er noe som plager deg og at du føler deg alene kan det være fint om du snakker med en voksen.
Ta kontakt med helsesykepleier på skolen din eller på helsestasjon for ungdom. Helsesykepleier har kunnskap og erfaring å snakke med ungdom om mange ulike temaer, og kan være en god støtte for deg. Det er godt å dele sine tanker med noen og få satt ord på de, ofte blir de lettere å bære.
Noen ganger kan det hjelpe å skifte miljø for å bli kjent med nye folk. Hvis du har en interesse kan du kanskje melde deg inn i en forening, stiftelse eller klubb. Det å våge litt mer kan ofte hjelpe, og vise at du er interessert.
Du kan også snakke anonymt med noen eller bruke chatte-tjenesten.
Nedenfor kan du lese flere artikler for mer tips og råd.
Ønsker deg alt godt!
Vennlig hilsen Helsesykepleier, ung.no
Besvart: 17.1.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål


