Fikk betalingspåminnelse fra Autorate, men har betalt. Hva gjør jeg?
Gutt, 20
Hei, jeg har vært dum nokk til og bestille bilrevaluering fra autorate, og selfølgelig leste eg ikkje betingelser, og der sto det at det kommer kostnad for dette. Så fikk jeg rekning på 2130kr elns, så betalte eg den, og ca en uke siden fikk jeg påminnelse om at jeg ikkje har betalt! Prøbde og få kontakt på tlf og ticket, men får ikkje svar. Ka skal jeg gjøre? Kem kan jeg kontakte?
Svar
Hei
Når man får en faktura som man ikke er enig i, er det viktig å klage skriftlig til den som sendte fakturaen. Dette kan gjøres med en e-post, via kontaktskjema, eller SMS der dette er mulig. Sender du klage via kontaktskjema, bør du ta skjermbilde av at du har klagd.
Det er den som har sendt fakturaen som må vise at de har rett på penger fra deg.
Det kan være at du har angrerett på kjøpet. Da må du skrive i klagen at du ønsker å benytte deg av angreretten din og at du vil ha pengene dine igjen.
Husk å klage skriftlig til inkassobyrået også hvis kravet skulle gå til inkasso.
Du kan ta kontakt med Forbruker Europa hvis du fortsatt ønsker hjelp. Her finner du deres kontaktinformasjon.
Du kan lese mer om temaet her.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veiledning og mekling hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 19.6.2020
Oppdatert: 19.6.2020
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål