Jeg har bestilt noe på nett, men jeg angrer!
Jente, 13
Hei, jeg kjøpte noe på LightInTheBox og prøver å avbestille men d går ikke. Jeg vil ha pengene mine tilbake. Jeg er redd for at jeg kan ha blitt svindlet hva skal jeg gjøre? Jeg lurer også på om man kan avbestille og få pengene tilbake når man har kjøpt noe på Berarvana.. Jeg har bestilt sånne boty gummies og vet ikke om det var så lurt jeg angrer. Jeg er litt usikker på om de er farlig for kroppen. men jeg har hørt mye bra om det men vet fortsatt ikke om jeg ble svindla der og. Jeg vil gjerne ha pengene mine tilbake på alt jeg kjøpte. Kan jeg få noen råd og tips.. er veldig redd. Jeg har angst og blir veldig usikker når det kommer til å kjøpe ting og å bruke penger.. hvordan skal jeg få pengene tilbake? Jeg har også oppgitt adresse og nr på nettsidene jeg bestilte på... dette gjør meg veldig redd.
Svar
Hei!
Huff, jeg forstår godt at dette er en litt skummel situasjon. Men det pleier ofte å løse seg veldig greit!
 
Når du bestiller ting fra en norsk nettbutikk, har du angrerett.  Da kan du angre på kjøpet innen 14 dager etter du har fått tingen. Da må du sende tilbake det du har fått, og nettbutikken må gi tilbake pengene. Kanskje må du betale det det koster å sende tilbake tingen, men bare hvis nettbutikken har sagt ifra om dette på forhånd. 
Du har også angrerett hvis du har kjøpt bestilt noe fra en utenlandsk nettbutikk med en norsk nettside. 
Hvis en av disse nettbutikkene er amerikansk, kan det være andre regler som gjelder. Hvis det er en seriøs nettbutikk, bør de ha informasjon om hvilke muligheter du har til å angre eller avbestille. 
Selv om det kanskje føles vanskelig, anbefaler jeg deg å snakke med foreldrene dine om dette. Foreldre pleier å være forståelsesfulle og hjelpsomme i slike situasjoner :) Spør om de kan hjelpe deg å kontakte Lightinthebox og Bearvana, slik at du får avbestilt eller brukt angreretten din.
Masse lykke til - Dette løser seg nok! 
Vennlig hilsen
 Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veiledning og mekling hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 9.12.2020
Oppdatert: 9.12.2020
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

