Jeg får ikke henta det jeg har bestilt. Hva kan jeg gjøre?
Jente, 15
Hei Jeg har bestilt en bukse fra Gina hvor jeg skulle hente i butikk, men alle butikkene er stengt og de skal være stengt i mer enn 1 måned, hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke hente den etter 2 månder, har fått melding at pakken er kommet og er på Gina men den er jo stengt. Har ikke betalt for frakt heller.
Svar
Hei!
Veldig uflaks og kjedelig å måtte oppleve dette! Det er ingen lett situasjon. Når du kjøper noe, sier reglene at du skal få det du har kjøpt innen rimelig tid, og senest innen 30 dager - Hvis dere ikke har avtalt noe annet. Hvis det går mer enn 30 dager eller over den fristen dere har avtalt, kan du kontakte Gina og gi dem en "siste frist". Hvis du ikke får buksa innen denne fristen, kan du heve kjøpet (kansellere kjøpet), slik at du får tilbake pengene. 
Det kan kanskje være vanskelig å komme i kontakt med akkurat denne butikken, siden de nå har stengt ned. Et forslag kan f.eks være å kontakte Gina Tricot sin nettbutikk. Kanskje de kan være behjelpelige med å sende samme type bukse til deg i stedet? 
Håper det løser seg, slik at du får buksa så snart som mulig! 
Vennlig hilsen
 Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Besvart: 26.3.2021
Oppdatert: 26.3.2021
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål