Spørsmål og svar

Kan jeg angre på et online kjøp?

Annet, 16

Hei jeg har bestilt et produkt fra en nettside men når jeg fikk produktet så samsvarer ikke produktet med det jeg bestilte. Finnes det en lov som kan hjelpe meg med å få pengene tilbake?

Svar

Hei.

Har du kjøpt noe på internett, på døren hjemme, over telefon, på en stand på gata eller lignende, har du angrerett. Det betyr at du har rett til å angre kjøpet og gi beskjed om dette til butikken, innen 14 dager etter at du har mottatt den.

Du må ikke bruke varen i den tiden og du trenger ikke å gi forklaring på hvorfor du angrer kjøpet. Et angreskjema skal følge med varen. Føler det ikke et angreskjema med blir angrefristen utvidet til inntil 12 måneder. Du kan beskjed via en e-post hvis det ikke følger med angreskjema.

Du kan lese mer om angrerett her: Når kan du bruke angreretten? – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 22.9.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål