Spørsmål og svar

Har kjøpt øredobber, men selgeren kan ikke bevise å ha sendt dem

Jente, 20

Kjøpte noen øredobber på Tise til 150kr men har ikke fått dem på over to uker og selger sier hun har sendt men har ikke bevis på dette og nekte å gi tilbake pengene etter jeg har diskutert med henne i hele kveld. Hva skal jeg gjøre?

Svar

Hei!

Dersom selgeren ikke kan bevise at hun har sendt deg øredobbene som avtalt, så må hun i utgangspunktet gi tilbake pengene dine. Med mindre hun faktisk sørger for at du får øredobbene du har kjøpt, så raskt som mulig.

Jeg ser du skriver at du har forsøkt å klage og diskutere med denne personen, uten at dette har løst saken. Dersom du ønsker hjelp til å få løst saken din, kan du sende den inn til Forbrukertilsynet. Dette er gratis, og da vil de forsøke å kontakte deg og selgeren for å fikse en løsning.

Her er en lenke til hvor du sender inn saken, dersom du ønsker å få den meklet:

Klag til Forbrukertilsynet - Forbrukertilsynet

Lykke til, så håper jeg dette løser seg så raskt som mulig!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 15.8.2023

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål