Spørsmål og svar

Ingen forskjell etter smart lipo operasjon. Lurer de meg?

Jente, 19

Hei dere Jeg tok en smart lipo operasjon på innside lårene mine for 3 måneder siden. Jeg fikk beskjed om at jeg vil se resultater etter 2 uker, og så absolutt inger resultater. Jeg kontaktet dem så klart både etter 4 uker og etter 3-4 måneder, hvor jeg klagde på at jeg ikke så noen forskjell på lårene mine. Da fikk jeg beskjed om at det MÅ ha gått 6 måneder før de kan gjøre noe med det. Nå som det har gått 6 måneder var jeg innom på kontroll hvor de skulle vurdere resultater. Da fikk jeg beskjed om at jeg veide for mye og måtte ned i vekt. Fikk kvittet meg med de "ekstra" kiloene og kontaktet dem nå og da fikk jeg beskjed om at kirurgen ikke var tilgjengelig før etter påske. Jeg opplever at de prøver å lure meg. Lurer derfor på hva jeg skal gjøre med saken. Er nokså oppgitt og har brukt penger for dette fra min egen lomme. Finnes det noen lover som sier noe om en slik situasjon. takk på forhånd

Svar

Hei jente 19 år. 

Vi er to svarere her, Forbrukerrådet og helsesøster/helsesykepleier. 

Helsesykepleier:

Jeg forstår at du er skuffet over resultatet. Man kjøper et produkt/en tjeneste og så er det ingen effekt eller forskjell. 

Når jeg leser det du skriver forstår jeg at du er en bestemt og sterk ung kvinne. Du tar kontakt gjentatte ganger og etterspør effekt. Når de ber deg å gå ned i vekt, gjør du det. 

Kan det være i framtiden at du ikke har behov for slike tjenester? Du klarer deg helt fint. Kanskje kan du arbeide med å være fornøyd med deg selv, slik du er; en tydelig, sterk, bestemt og målrettet ung kvinne som klarer og gjør det hun setter seg som mål? Vær stolt av deg selv!

Forbrukerrådet: 

Er veldig enig i hva helsesykepleier svarer over her. Det er veldig kjedelig når du kjøper noe, og så står det ikke til forventningene. Når det gjelder spørsmål om det er noen lover som gjelder, så finnes det noe du kan gjøre. Du har rett til å klage, hvis resultatet ikke er som lovet. Det er helt riktig av deg å klage til klinikken. Det er viktig at du leser nøye gjennom avtalen og vilkårene som står i avtalen din. Noen ganger kan de skrive f.eks. at resultat kan variere, og andre ting. Men hvis du ikke fikk beskjed på forhånd, at resultatet kan variere, så kan du klage på resultatet. Da må klikken gjøre det de kan, for å rette opp i dette. Og du skal ikke måtte betale for dette. 

Hvis det ikke hjelper å klage til klinikken, kan du prøve å ta kontakt med Norsk Pasientskade erstatning. Du finner dem her: https://www.npe.no/

 

Vi håper dette er til hjelp for deg og vi ønsker deg alt godt!

Hilsen helsesykepleier og  ... , ung.no

Besvart: 28.3.2019

Oppdatert: 28.3.2019

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål