Spørsmål og svar

Jeg har ufrivillig blitt bundet til et abonnement hos WhiteBright.

Jente, 17

Hei! Jeg vet ikke helt hvilken kategori jeg egentlig skal ta dette under, men her er iallfall spørsmålet mitt. Jeg bestilte en pakke fra whitebright med bare betaling for frakt. Når man gjør dette binder man seg tydeligvis til et abonnement hvor man får pakker hver 6 mnd og må betale flere 1000 for det. Jeg så dette og kontakter dem derfor på Mail og spurte åssen jeg avsluttet, hvorpå jeg fikk som svar at det ville ta litt tid før de kunne svare meg pga mange hendvendelser. Jeg prøve å ringe flere ganger i dag til dem men fikk 0 svar. Sendte ny Mail hvor jeg forklarte at jeg hadde sendt Mail før og prøvd å ringe. Spurte også om det var sånn at nå som jeg HAR sagt ifra at de ikke sender noe mer og at jeg ikke må betale noe mer? Angrerett er frem til 24/8. Har de lov å sende noe mer nå som jeg har sendt Mail og kreve betaling nå som jeg har prøvd å ringe og sendt Mail? Bor alene på hybel og går på vgs uten å ha noen jobb, har ikke råd til å betale for det.

Svar

Hei Jente 17 år.

Du har allerede sendt en skriftlig klage til WhiteBright, og det er nettopp det jeg også ville ha anbefalt deg å gjøre.

Vi i Forbrukerrådet mottar for tiden mange henvendelser på WhiteBright (Confluent AS / Diamond Dental AS) av kunder som har spørsmål. Du finner mer informasjon om White Bright på Forbrukerrådets kontaktside under fanen «Mange lurer på»: Kontakt oss – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)

Hvis WhiteBright sender deg varer etter at du har bedt om å avslutte abonnementet, kan det være en brudd på avtalen. De kan ikke kreve betaling for varer du ikke har bestilt eller mottatt etter at du har meldt fra om avbestilling.

Ta saken videre
Hvis de fortsetter å sende deg varer og krever betaling, kan du klage til Forbrukertilsynet. Siden du er under 18 år, kan du be en av dine foresatte om å klage saken inn på dine vegne.

Du kan lese om andre kunders erfaringer med WhiteBright her: Anmeldelser av Whitebright | Les kundenes anmeldelser av whitebright.no (trustpilot.com)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 20.8.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål