Spørsmål og svar

Ble lurt inn i et abonnement hos WhiteBright - hva gjør jeg?

Jente, 18

Hei! Jeg bestilte et "gratis" produkt av White Bright. Jeg skrev ikke inn epostadressen min, og har derfor ingen bekreftelse på at pakken ble bestilt. Jeg fikk pakken i posten, og noen uker senere fikk jeg en pakke til med som inneholdt to pakker med teeth whitening strips. Tydeligvis har jeg rotet meg inn i et abonnement på WhiteNow premium uten at jeg visste det. Jeg vet ikke hvor lenge avtalen er bindende. Siden jeg ikke har en epostadresse knyttet til selskapet, får jeg heller ikke til å logge meg inn på min side for å avslutte abonnementet. Jeg vet heller ikke når jeg inngikk avtalen, og kan derfor ikke sende inn angreskjema. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare sende pakkene i retur helt til abonnementet går ut?

Svar

Hei Jente 18 år.

Vi i Forbrukerrådet mottar mange henvendelser på WhiteBright (Confluent AS / Diamond Dental AS) av forbrukere som føler seg lurt inn i et abonnement. Du finner mer informasjon om WhiteBright på Forbrukerrådets kontaktside under fanen «Mange lurer på»: Kontakt oss – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no) .

Du bør sende en e-post til: kundeservice@whitebright. Det er viktig å pointere at du kun har samtykket til en gratis prøvepakke og ikke til et abonnement. Du kan legge til at du ikke kommer til å betale for pakker de sender deg. Gi dem syv dager til å svare på klagen din.

Det er viktig at du utelukkende kommuniserer skriftlig med selskapet.

Får du ikke positiv respons på klagen eller får du ikke svar i det hele tatt, anbefaler vi at du tar saken videre.

Du kan klage WhiteBright inn til Forbrukertilsynet, du finner all nødvendig informasjon her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Du kan lese om andres erfaringer med dette selskap her: Anmeldelser av Whitebright | Les kundenes anmeldelser av whitebright.no (trustpilot.com)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 29.5.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål