Spørsmål og svar

WhiteBright krever betaling for en pakke jeg ikke har mottatt.

Jente, 20

Hei. Jeg har nettopp bestilt en såkalt «gratis» prøvepakke fra whitebright, som ble returnert, fordi de ikke kunne finne adressen min. Noe jeg synes er veldig rart. Jeg har sendt de flere mailer, men har ikke fått noe svar. Jeg fikk inkassovarsel idag og betalte derfor 79kr. Ettersom alt virket veldig mistenksomt, søkte jeg opp nettsiden og blir betraktes som falsk. Mange dårlige anmeldelser osv. dumme meg hadde ikke fått med meg dette, siden det bare var et enkelt klikk med det første. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg nekter å betale for koe jeg ikke får og blir sendt til inkasso. Hva skjer om jeg ikke betaler disse produktene, selv om det blir sendt til inkassoen. Dette nekter jeg. Og evnt hva kan jeg gjøre? Mvh frustrert jente

Svar

Hei.

Vi mottar regelmessig henvendelser angående WhiteBright (Confluent AS / Diamond Dental AS, BrightNow) av forbrukere som føler seg lurt inn i et abonnement. Du finner mer informasjon om White Bright på Forbrukerrådets kontaktside under fanen «Mange lurer på»: Kontakt oss – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no) .

Anbefaler at du sender en skriftlig klage til WhiteBright og krever å få summen refundert. Du kan skrive til følgende e-post adresse: kundeservice@whitebright.no

Husk at du har angrerett i 14 dager fra det øyeblikket du henter ut prøvepakken eller den er levert til deg. Hvis det er gitt informasjon om et abonnement i bestillingsprosessen for prøvepakken, må du følge vilkårene for oppsigelse. Det er viktig at du tydeliggjør at du ikke har gitt samtykke til et abonnement og at du ikke vil betale for eventuelle fremtidige pakker. Det er essensielt å kun ha skriftlig kommunikasjon med selskapet.

Dersom du opplever problemer med dette selskapet kan du klage de inn til Forbrukertilsynet, du finner all nødvendig informasjon her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 8.12.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål