Spørsmål og svar

Føler meg lurt inn i et WhiteBright abonnement - hva gjør jeg?

Jente, 18

Hei, jeg har bestillt et såkalt "gratis" produkt fra whitebright, og ønsket ikke å binde meg til noe abonnement. Jeg gikk derfor inn på deres nettsider for å avslutte abonnementet man må starte for å få dette gratisprodukte. Jeg forsøkte å avslutte det, før det automatisk ble sendt ut nye forsendelser, men da jeg huket av for å avslutte det, virket ikke denne knappen. Som betyr at det var fysisk umulig å avslutte abonnementet. Derfor valgte jeg å avslutte etter neste forsendelse, da det var eneste mulighet med minst kostnad. likevel fikk jeg en faktura som sa at jeg var pliktig til å betale for 6 stk av deres produkt. Dette gjorde jeg ikke, og nå har jeg derfor fått inkassovarsel som går ut 15. desember. mitt spørsmål er hva gjør jeg nå? Jeg er egentlig ikke interesert i å betale kr 1928,7, men jeg ønsker helle rikke å få noen merknader. hvordan betaler jeg isåfall?

Svar

Hei.

Det var leit å høre å høre om din opplevelse med WhiteBright. Vi i Forbrukerrådet mottar mange henvendelser på WhiteBright (Confluent AS / Diamond Dental AS) av forbrukere som føler seg lurt inn i et abonnement. Du finner mer informasjon om WhiteBright på Forbrukerrådets kontaktside under fanen «Mange lurer på»: Kontakt oss – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no) .

Du må sende en e-post til: kundeservice@whitebright. Det er viktig å pointere at du kun har samtykket til en gratis prøvepakke og ikke til et abonnement. Du kan legge til at du ikke kommer til å betale for pakker de sender deg. Gi dem fem dager til å svare på klagen din.

Det er viktig at du utelukkende kommuniserer skriftlig med selskapet.

Får du ikke positiv respons på klagen eller får du ikke svar i det hele tatt, anbefaler vi at du tar

Du kan klage WhiteBright inn til Forbrukertilsynet, du finner all nødvendig informasjon her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Du kan lese om andres erfaringer med dette selskap her: Anmeldelser av Whitebright | Les kundenes anmeldelser av whitebright.no (trustpilot.com)

Håper dette var til hjelp.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 18.12.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål