Spørsmål og svar

Lurt inn i et abonnement hos WhiteBright – hva kan jeg gjøre?

Jente, 15

Jeg bestilte sånn white bright tann bleiking, får å teste det liksom. Også fikk jeg sånn gebyr på 79kr som jeg betalte, selvom det sto at det var gratis. Og nå fikk jeg sånn gebyr på over 2000kr, som jeg ikke har mulighet til å betale. Jeg prøvde å sende mail om det men responsen var at det sto i liten skrift at det var et abonnement. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for at fristen min på å betale går liksom ut snart

Svar

Hei Jente 15 år.

I WhiteBright (Confluent AS / Diamond Dental AS) sin markedføringstiltak står det at det er gratis, og at du skal betale 79 kr for frakt.

Vennligst merk at hvis du allerede har bestilt, har du inngått en ugyldig avtale, da du er mindreårig. Ifølge vergemålsloven § 9 kan mindreårige i utgangspunktet ikke binde seg ved rettslige handlinger, inkludert inngåelse av bindende avtaler. Dette innebærer at avtaler inngått av mindreårige normalt sett vil være ugyldige. En mindreårig kan heller ikke stifte gjeld. Det betyr at man ikke kan binde seg til en fremtidig betalingsforpliktelse eller løpende ytelse, som f.eks. et abonnement er.

Hvis du allerede har samtykket til den gratis prøvepakken, anbefaler vi at du sender en e-post til WhiteBright og kansellerer ordren. Du kan kontakte dem ved å sende en e-post til følgende adresse: kundeservice@whitebright.no

Vi i Forbrukerrådet mottar for tiden mange henvendelser på WhiteBright (Confluent AS / Diamond Dental AS) av kunder som har spørsmål. Du finner mer informasjon om White Bright på Forbrukerrådets kontaktside under fanen «Mange lurer på»: Kontakt oss – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)

Du kan lese om andre kunders erfaringer med WhiteBright her: Anmeldelser av Whitebright | Les kundenes anmeldelser av whitebright.no (trustpilot.com)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 23.9.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål