Spørsmål og svar

Nye sko som jeg fikk etter en reklamasjon er også blitt ødelagt.

Jente, 13

Jeg kjøpte et par sko som ble ødelagt. Og de bytter vi. Men så ble de nye parene ødelagt igjen. Så jeg lurer på hva gjør jeg nå?

Svar

Hei.

Dersom det er under to år siden du fikk det nye par sko, har du fortsatt reklamasjonsfrist i følge forbbrukerkjøpsloven. Dersom de nye sko også er blitt ødelagt må du reklamere til selgeren. Du bør enten kreve nye sko av et annet merke eller kreve at dere hever kjøpet fordi skoene ikke lever opp til vanlig god kvalitet. Når du hever kjøpet, skal du få kjøpesummen refundert og du må levere tilbake det ødelagt par sko.

Vi anbefaler at du sender en skriftlig klage til butikken og forklarer at det er par nummer to som er blitt ødelagt. Vær tydelig på hva du ønsker og gi butikken en frist på syv dager til å ordne opp.

Håper det ordner seg!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 7.11.2023

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål