Inkassomelding på et beløp jeg har betalt - Hva gjør jeg?
Gutt, 15
Jeg fikk er inkasso melding fra et selskap selvom alt skulle bli betalt å di satt på gebyrer, hva skal jeg gjøre
Svar
Hei Gutt 15 år.
Det er i strid med god inkassoskikk å inndrive fordringer mot mindreårige: § 37 - Om inndriving av krav mot umyndige er i strid med god inkassoskikk - regjeringen.no
Når du mottar en inkassomelding og du mener at du har gjort opp for deg eller at det har vært en feil, er det viktig å ta tak i situasjonen så snart som mulig.
Vi anbefaler at du sender en skriftlig klage både til selskapet du har kjøpt en vare eller tjeneste hos og inkassosfirmaet. Du bør finne frem / ta skjermbilder av betalingene som dokumenterer at beløpet er betalt og sende det skriftlig til begge selskaper.
Skriv at du forventer å få en skriftlig bekreftelse på at gjelden er slettet innen 7 dager. Dersom du ikke får gehør for klagen din, vil jeg anbefale at du kontakter Forbrukerrådet for videre hjelp: Kontakt oss – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)
Håper dette var til hjelp og lykke til!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 11.3.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål