Spørsmål og svar

Kan jeg klage på inkassoselskapet?

Jente, 20

Hei, jeg betalte en faktura for sent teknikk sett, men fikk en ny frist og betalte innenfor den fristen. De mottok betaling 3/3. Likevel sendte de den til inkasso 4/3. Kan inkasso selskap kreve betale ekstra gebyrer når jeg kan dokumentere at de innrømmet å få betalingen min og fått bekreftet det før de sendte den ut? Synes det er ganske dårlig gjort! De hadde mottatt betalingen min , men sendte ut til inkasso dagen etterpå uansett! Blir utrolig frustrert. Kan jeg klage videre hvis de krever det? Dette gjelder klarna og Lowell.

Svar

Hei!

Hvis du ble lovet at de ikke skulle sende dette til inkasso hvis du betalte innen den 3. mars, så må de holde seg til dette. Jeg ser du skriver at du kan dokumentere avtalen mellom deg og Klarna, og det er supert.

Du kan klage til inkassoselskapet og si at du bestrider de gebyrene som er lagt på. Legg gjerne ved dokumentasjon på avtalen mellom deg og Klarna, slik at Lowell får bevis.

Hvis Lowell fortsatt mener at de har krav på disse pengene, kan du sende inn saken til Finansklagenemnda.

Masse lykke til!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 9.3.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål