Spørsmål og svar

Feilkjøp av Snapchat+?

Jente, 13

Jeg skulle kjøpe snapchat + og trodde det var tilbud på monthly plan tim 28 eller no i stenden for 44 og når jeg kjøpte det trakk det 250 noe kr ut fra kortet mitt og så varser d i et år! Jeg ville bare ha snap + i en måned!! Hvordan fikser jeg d her??

Svar

Hei Jente 13 år.

Det høres ut som du ved et uhell har kjøpt Snapchat+ for et helt år i stedet for én måned. Du kan prøve følgende for å få refundert pengene:

Sjekk abonnementet ditt

  • Gå til Innstillinger i Snapchat
  • Trykk på Snapchat+
  • Se hvilken plan du har kjøpt

Be om refusjon

Hvis du kjøpte via App Store (iPhone):

  1. Gå til Apple Refusjonsside
  2. Logg inn med Apple-ID-en din
  3. Finn Snapchat+ og velg "Jeg vil be om refusjon"
  4. Følg instruksene og send inn forespørselen

Hvis du kjøpte via Google Play (Android):

  1. Gå til Google Play Refusjonsside
  2. Finn Snapchat+ kjøpet
  3. Velg "Be om refusjon" og følg instruksene

Avslutt abonnementet

Selv om du ikke får refusjon, bør du avslutte abonnementet for å unngå flere trekk:
Snapchat Support

Håper det ordner seg!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 18.3.2025

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål