Ryde svarer ikke på min klage for feilparkering.
Jente, 16
Hei jeg fikk en bot på Ryde for feilparkering. Det er sånn at den ikke står feilparkert. Sendte inn en klage men har enda ikke fått svar. Er redd for at jeg ikke får svar før tidsfristen er over og at jeg da får en større bot. Det er også sånn at jeg ikke får opp betalingen. Og er også redd for at jeg blir belasta for enda mer.
Svar
Hei Jente 16 år.
Når du har fått en bot fra Ryde for feilparkering som du mener er feil, og du har sendt inn en klage uten å få svar, kan du varsle selskapet om at du tar saken videre til parkeringklagenemnda hvis du ikke får medhold i klagen din innen syv dager. Det er viktig at du tar vare på kopi av klagen som dokumentasjon senere i saken.
Får du ikke svar eller negativ svar kan du ta saken til Parkeringsklagenemnda. Du kan lese mer om klageprosedyren her: PKN (pklagenemnda.no)
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 13.6.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål