Spørsmål og svar

LatoNorway har levert en annen kjole enn den jeg har bestilt.

Jente, 18

Hei. Jeg kom over en annonse fra nettsiden LatoNorway som solgte en kjole jeg vil ha. Da varen kommer frem er det feil kjole og kjolen samsvarer ikke med den på annonsen. Jeg vil ha retur og evt bestille ny kjole men de kommuniserer kun over Mail og nå som jeg har fått kjolen får jeg ikke noe svar fra dem. Jeg har betalingen på klarna så jeg har ikke betalt enda. Men spm mitt er hvordan jeg avbryter betalingen og om jeg kan? Dette er jo svindel og feilinformasjon av vare. Jeg kommer ikke til å betale for feil vare da det er nettsiden som har gjort en feil.

Svar

Hei.

Dersom LatoNorway ikke har levert kjolen du har bestilt foreligger det et brudd på avtalen.

Har onlinebutikken et samarbeide med Klarna og tilbyr deres betalingsløsning, har du en kjøperbeskyttelse gjennom deres avtalevilkår. Du kan kontakte Klarna via denne lenken for å høre om refusjon av kjøpesummen: Kundeservice | Klarna Norge

Du må kreve at Klarna skal slette kravet siden LatoNorway ikke har levert og du allerede har klaget til online butikken uten å få svar på din klage.

Får du ikke hjelpen du har krav på fra Klarna kan du ta saken til Forbrukertilsynet. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 27.7.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål