Nettbutikk har betalt for en vare de ikke har levert - hva kan jeg gjøre?
Jente, 16
Ante ikkje hva eg skulle sette det på, men håper dette funker. Så jeg lurer på om å bestille fra lager 157 er bra. Har hørt om mange som kjøper der fra, men når jeg kjøpte ble jeg scamma. Jeg skulle kjøpe noen bukser fra nettet og hadde betalt, etterpå sto det at det skjedde noe galt. Penger og alt ble tatt ut fra kortet så nå mast jeg flere hundre kroner. Er det en måte å kunne på tilbake pengene på, synes dette var veldig kjipt.
Svar
Hei.
Du må sende en skriftlig klage til nettbutikken og helst på e-post så de ikke kan si at de ikke har mottatt klagen din. Du kan sende klagen til følgende e-post adresse: SUPPORT@LAGER157.COM
Jeg ser at nettbutikken tilbyr Klarnas sine betalingsløsninger har du betalt gjennom Klarna har du en kjøperbeskyttelse gjennom deres avtalevilkår. Du kan du kontakte Klarna via denne lenken for å høre om refusjon av kjøpesummen: Kundeservice | Klarna Norge
Du kan i klagen til Lager 157 skrive at dersom du ikke mottar varen innen 5 dager vil du heve kjøpet og ha pengene retur. Dersom du verken har mottatt varen eller pengene innen 14 dager vil du ta saken videre. Får du ikke svar på klagen eller ikke mottar penger fra Klarna kan du ta saken til Forbrukertilsynet. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Send inn klage - Forbrukertilsynet
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 16.6.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål