Spørsmål og svar

Forsinket refusjon fra Elkjøp – hva gjør jeg?

Jente, 16

jeg kjøpte en tv til 6/7 tusen kr på elkjøp og de sa pengene blir refundert etter 12-14 dager fordi de egentlig hadde utsolgt men skrevet feil. jeg har ikke fått pengene enda og jeg tror det har gått 12-14 dager nå. hva gjør jeg

Svar

Hei Jente 16 år.

Dersom du ikke har mottatt pengene innenfor tiden Elkjøp har oppgitt, anbefales det at du følger disse stegene:

Kontakt Elkjøp direkte:
Send e-post til Elkjøp sitt kundesenter for å opplyse om saken. Legg ved kvittering, ordrenummer og annen relevant informasjon. Spør hvorfor pengene ikke er refundert og be om en oppdatering innen syv dager. Presiser at refusjonen er forsinket og at du forventer en rask behandling. Be om en bekreftelse på når pengene vil bli overført. Du kan legge til at dersom pengene ikke er mottatt innen fristen vil du ta saken videre og kreve forsinkelsesrenter i tillegg.

Sjekk banken din:
Kontroller kontoen du oppga for refusjon, eller betalingen som ble gjort på kortet ditt, for å sikre at pengene ikke allerede er mottatt uten at du har lagt merke til det.

Mottar ikke pengene
Hvis du ikke mottar pengene innen fristen, kan en av dine foresatte på dine vegne klage saken inn til Forbrukertilsynet for mekling. Du finner mer informasjon her: Forbrukertilsynet - Et enklere og tryggere samfunn for forbrukerne

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 9.1.2025

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål