Jeg er misfornøyd med lår og mage, hva kan jeg gjøre?
Jente, 16
Hei, jeg er en jente på 16 år og er veldig missfornøyd med både mage og lår. Nå er det sommerferie og jeg bare spiser unsunde ting som jeg elsker å gjøre. Er sporty og spiller både tennis og fotball flere ganger i uken. Men jeg drikke brus og spiser litt usunt. Er ikke glad i å trene nå i ferien og trenger tips til nå fremover i tid hva jeg må gjøre får å få flat mage og tynnere lår. Har også mye fett i armhulen som jeg vil få bort. Hva gjør jeg? Kan du sette opp en liten plan på hva jeg bør gjøre årene fremover?
Hei!
Det er ikke uvanlig at ungdom er misfornøyd med utseende og kropp. En sammenligner seg med alle rundt seg og finner ofte negative ting om seg selv.
Nå er det sommerferie og det er helt lov å kose seg litt ekstra. Dette er en tid på året med fristelser og mye kos sammen med familie og venner.
Når det gjelder trening vil det gjerne gå i rykk og napp på sommeren, da en gjerne kommer ut av sin vanlige rutine.
Dessverre lager vi ikke et treningsprogram på vår side, og det må du ta opp med et treningssenter eller andre kvalifiserte personer.
Fortsett med din trening med fotball og tennis i sommer og når høsten kommer igjen så er jeg sikker på at du er tilbake med dine vanlige rutiner. Ta deg små pauser fra hverdagen og nyt sommeren.
Ønsker deg alt godt!
Vennlig hilsen Helsesykepleier, ung.no
Besvart: 10.7.2024
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål


