Spørsmål og svar

Kom til å bestille noe på Shein ved en feil.

Jente, 14

hei jeg satt å såg på klær på shein så klarte je å trykke på place order med ett uhell så stod det pakken din er sendt. men jeg putta ikke inn kortinformasjon jeg betalte heller ikke for tingene. må jeg betale nå eller hva ska jeg gjøre. det er masse i pakken som jeg egt ikke vil ha. det kosta rundt 1500 jeg har ikke penger til det jeg ville aldri kjøpe de tingene.'

Svar

Hei Jente 14 år.

Det høres ut som en litt uheldig situasjon, men det er noen ting du kan gjøre for å løse dette:

  1. Kontakt Shein kundeservice: Det første du bør gjøre er å kontakte Shein kundeservice så snart som mulig. Forklar situasjonen og informer dem om at du ved et uhell klikket på "Place Order" og at du egentlig ikke ønsket å kjøpe varene. Det er viktig å være ærlig og tydelig i din kommunikasjon.
  2. Be om kansellering: Be om at ordren din kanselleres så raskt som mulig. Siden du sier at du ikke har lagt inn kortinformasjon eller betalt for varene, er det en sjanse for at bestillingen ikke har blitt behandlet og sendt ennå. Desto raskere du kontakter dem, desto større er sjansen for at de kan stoppe forsendelsen.
  3. Returner varene: Hvis varene allerede har blitt sendt, har du vanligvis muligheten til å returnere dem når de ankommer. Du kan kontakte Shein for å få instruksjoner om hvordan du returnerer varene. Vanligvis må du betale for returfrakt, men det vil være mindre enn å betale for hele bestillingen.
  4. Kredittkortinformasjon: Hvis du ikke har lagt inn kredittkortinformasjon, er sjansen stor for at du ikke vil bli belastet. Shein behandler vanligvis betalingen når bestillingen er fullført og klar for forsendelse.
  5. Vær oppmerksom på e-post: Sørg for å holde øye med e-posten din, da Shein sannsynligvis vil sende deg informasjon om bestillingen og eventuelle endringer.

Det er viktig å være rask i handlingen, slik at du kan unngå at varene blir sendt ut. De fleste selskaper vil være forståelsesfulle når det gjelder feilbestillinger, spesielt hvis du tar kontakt med dem så snart som mulig.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 7.3.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål