Har ikke fått pengene tilbake etter en retur - hva kan jeg gjøre?
Jente, 20
Jeg har bestilt noe på en nettside ett smykke, som jeg har returnet. Jeg har vært i kontakt med nettsiden kundeservice, det har gått 1 mnd og jeg har enda ikke fått tilbake pengene mine for returen. De har kunn sagt at de ikke har rukket å behandle returen min pga stor pågang. Men dette har tatt 1 mnd eller mer. Hva bør jeg gjøre? Dette er en ordentlig side med nettbutikk og egen butikk. Og jeg får lite med svar og nesten ikke svar lenger på meldingene jeg sender dem.
Svar
Hei.
Du kan sende en siste skriftlig klage. Du kan gi butikken en deadline på eksempelvis 7 dager. Du bør skrive at dersom pengene ikke er inne på din konto innen den dato du har satt som frist vil du ta saken videre og at du vil kreve forsinkelsesrenter på summen butikken skylder deg.
Husk å opplyse om ditt kontonummer.
Dersom du ikke mottar pengene innen den fristen du har satt kan du ta saken videre til Forbrukertilsynet for gratis mekling. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Send inn klage - Forbrukertilsynet
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 19.9.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål