E-Wheels har på 8 uker ikke reparert min el-sparkesykkel
Gutt, 14
Hei.Jeg kjøpte el- sparkesykkel på E -Wheels nettbutikk i november 2023. I mars begynnte jeg å bruke den, etter en uke stoppet den å fungere. Så sendte jeg til service 08.mars. Nå har jeg ventet i over 8 uke etter den ble sendt til reparasjon. Mitt spørsmål er at det er greit/ lovlig å vente så lenge? Er det lovlig å reparere varene så lenge jeg vil legge til at servicesenteret ikke kontaktet meg i løpet av denne tiden? Hva kan jeg gjøre? Jeg føler meg lurt og forsømt av E -wheels.
Svar
Hei Gutt 14 år.
Det høres ut som en frustrerende situasjon. Å vente over åtte uker på reparasjon av en nylig kjøpt vare er definitivt ikke rimelig tid.
Du bør gjøre følgende:
Kontakt E-Wheels
Ta kontakt med E-Wheels skrftlig og forklar situasjonen. Spør om en statusoppdatering på reparasjonen og be om en estimert ferdigstillelsesdato. Du kan gi en tillegsfrist på for eksempel en uke og si at dersom de ikke er ferdige innen den uken vil du heve kjøpet.
Vi blir ikke enige
Kommer dere ikke til enighet etter at du har sendt minst en skriftlig klage, kan du be en av dine foresatte klage saken inn til Forbrukertilsynet på dine vegne. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Forbrukertilsynet - Et enklere og tryggere samfunn for forbrukerne
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 6.5.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
