Neglesalon gjør krav på betaling fordi jeg ikke kunne finne salongen
Jente, 15
Hei. Jeg er usikker på om jeg må betale regning fra negelsalong som er kansellert. eller om det er feil at jeg skal betale? Timen min var kl 13:00. Jeg var utenfor bygningen 12:05, samt at jeg hadde sett på en instruksjonsvideo i forkant av timen, for å vite hvor i bygningen salongen var. kl 14:04 sender jeg melding på Instagram og informerer om at jeg er utenfor, men finner ikke frem. Hun henviser til videoen. Jeg forsøker å følge den, men den er misvisende (den viser opp trappen og inn i 1. Etg, men opp trappen står 2. Etg). jeg går rundt i bygningen, og spør andre mennesker, men ingen har hørt om salongen jeg skal til. Jeg sender en ny melding kl 13:07 og sier at jeg beklager at jeg er forsinket. Jeg stresser og leter videre, og så tar jeg opp mobilen for å høre om hun kan møte meg. Men i det så sender hun melding (kl 13:16) om at timen er kansellert og jeg må betale full pris. Jeg mener jeg var der, men pga lite og misvisende info så fant jeg ikke frem. Må jeg betale den?
Svar
Hei Jente 15 år.
Det virker som du har gjort en betydelig innsats for å finne frem til salongen, men på grunn av manglende og misvisende informasjon, klarte du ikke å møte opp i tide.
Skriftlig klage
Jeg anbefaler at du sender en skriftlig klage hvori du beskriver hendelsesforløpet og legger til at videoen var misvisende, noe som førte til at du ikke kom frem. Du kan si at basert på dette bestrider du kravet.
Ta saken videre
Det er i utgangspunktet den som mener å ha et krav som skal ta saken videre. Men dersom du ønsker å klage saken inn, kan du gjøre det via Forbrukertilsynet. Siden du er under 18 år, kan du en av dine foresatte om å gjøre det. Du kan lese mer om Forbrukertilsynet her: Forbrukertilsynet - Et enklere og tryggere samfunn for forbrukerne
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 16.8.2024
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål