Spørsmål og svar

Jeg vil gå ned i vekt, vurderer «craveless» pillene, er det farlig?

Jente, 17

Hei jeg er 17 år og vil gå ned i vekt, vurderer å prøve «craveless» pillene, er det farlig?

Hei

Så bra at du spør oss om dette! Vi i ung.no anbefaler ikke slankemidler fordi det kan påvirke kroppen på en negativ og noen ganger farlig måte, og ofte er det bare bortkastede penger.

Sunne og gode løsninger finnes ikke i pulver eller pilleform og midler som får deg til å føle deg mer energisk, muskuløs eller glad endrer kroppens naturlige måte å være på.

Hva annet kan du tenker at du kan gjøre som vil bringe deg i den retningen som du ønsker? Kan du sette deg små mål som du tenker vil være bra for deg. Hva ville i så fall det minste lille du kunne gjøre som like godt ville bringe deg dit du ønsker?

Snakk gjerne med en helsesykepleier nært deg om dette og les gjerne gode tips til sunn mat og trening i artiklene under.

Jeg ønsker deg alt godt og ei fin ungdomstid!

Vennlig hilsen helsesykepleier ung.no

Besvart: 23.9.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål