Spørsmål og svar

Å tåle nikotin.

Jente, 16

Hei, jeg har prøvd snus og vape flere ganger. Snusen har vært normal styrke men føler ingenting. Sånn blir ikke svimmel eller noe av nikotinen. Er det normalt? Vil oppleve sånn "beroligende" følelse men får det aldri? Er det sånn at jeg tåler nikotin bedre en andre eller noe?

Hei

Det er vanskelig å svare sikkert på det du spør om. Ulike kropper/folk kan reagere forskjellig på rusmidler. Det kan henge sammen med helsa.

Nikotin er uansett helseskadelig. Også får deg selv om du ikke kjenner på så mye effekt av nikotinen. Jeg vil fraråde deg å bruke snus eller vape, fordi jeg tror det er mer skadelig enn nyttig for deg.

Lykke til videre.

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med ung.no

Besvart: 22.5.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål