Pakken min ble returnert fordi jeg ikke hentet den på posten.
Gutt, 17
Jeg bestilte en pakke fra posten, men henta den ikke inne frist og nå er den sendt tilbake. Hva må jeg gjøre for å få den tilbake, hvor lang tid tar det og mister jeg pengene?
Svar
Hei.
Ring eller send en e-post til posten for å bekrefte at pakken faktisk er returnert til selgeren.
Dersom pakken er returnert, bør du ta kontakt med selgeren via e-post eller telefon for å avtale en ny forsendelse. Det er mulig at selgeren vil kreve dekning av kostnader for ny frakt, så det er lurt å avklare dette på forhånd. Hvis en ny forsendelse ikke er mulig, kan du be om refusjon av kjøpesummen.
Tiden det tar for en ny forsendelse vil variere, og det er selgeren som kan gi informasjon om dette basert på deres avtaler med fraktselskapet. Forskjellige fraktselskaper har ulike vilkår og leveringstider.
Husk for fremtiden at hvis du vet at du ikke vil kunne hente pakken innen fristen, kan du kontakte posten for å be om å få utvidet avhentningsfristen.
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 14.12.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål