Spørsmål og svar

Kjæresten min slikket meg og hadde spist sjokolade. Kan det være skadelig?

Jente, 15

Hei kjærsten min slikket meg etter han hadde spist sjokolade og han hadde dårlig ånde. Kan dette være skadelig på noe vis? Leste på nettet at sukkerholdige ting kan gi deg irritasjon og utslett osv. Dette er et seriøst spørsmål jeg stilte det for noen dager siden å dere svarte ikke fordi dere ikke mente det var serriøst.

Hei

Fint at du skriver inn det du lurer på til oss på Ung.no! Vi forsøker å besvare alle spørsmål vi får inn på en god måte.

Du opplyser ikke om du er plaget av irritasjon eller utslett nå. Uansett tenker jeg at dette i seg selv ikke har vært skadelig for deg. Men det er viktig å sette grenser for og tenke over hva du synes er greit og ikke i forhold til kjæresten din. Det er også viktig at dere kommuniserer det med hverandre.

Håper dette var til hjelp. Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen og helsestasjon for ungdom dersom du trenger å snakke med noen.

Med vennlig hilsen helsesykepleier

Besvart: 25.12.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål