Angret på et kjøp, men selgeren har ikke hentet pakken som er returnert
Gutt, 20
Kjøpte en vare på en norsk nettside. Mottok varen etter kort tid. Bestemte meg for å bruke angreretten og sendte den i retur mot at jeg betalte frakten. Den varen lå på postkontoret i 2uker uten å bli plukket opp. Den har nå blitt sendt i retur til meg. Jeg har fått refundert beløpet jeg skal ha. Jeg ga beskjed 2-3 dager før den ble sendt tilbake til meg at den var klar til å bli hentet, fikk også svar samme dag at de skulle hente den så snart de hadde mulighet. Hva gjør jeg?
Svar
Hei.
Det er frustrende når selger ikke gjør det som skal til for at saken blir ferdig, når du har fulgt alle bokens regler for å returnere varen.
Vi anbefaler allikevel at du sender en e-post til kundeservicen til nettbutikken. Forklar situasjonen og at du vil kontakte Posten for å returnere pakken på nytt, men at det er siste gang at du vil hjelpe dem med å motta pakken. Referer gjerne til tidligere korrespondanse. Be gjerne om en bekreftelse på at selger vil hente pakken denne gangen.
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 18.12.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål