Betalt for en vare, men selgeren har blokkert meg så jeg ikke får kontakt.
Jente, 13
Heii, jeg skulle kjøpe noe av en person på snap, også vipsa jeg for der jeg skulle kjøpe og jeg hadde gitt adressen min og alt fordi han skulle sende den, også bare blokker han meg. Og skriver til meg på vips at han har adressen min og han kan gjøre noe dumt. Hva kan han gjøre? Og hvordan kan jeg få tilbake pengene mine? Har spurt pent om han kan vipse tilbake men han har gjort noe så jeg ikke kan skrive til han
Svar
Hei.
Dersom du betalt via vipps finner du selgerens navn inne i Vipps appen. Du kan skrive til ham via Vipps at dersom han ikke refunderer pengene vil du anmelde ham.
Du kan høre med en foresatt om de kan hjelpe deg med å kontakte politiet så du eventuell kan anmelde ham. Det er også mulig å ta saken til Forbrukertilsynet for mekling. Det er dog en foresatt som må klage på dine vegne siden du er under 18 år.
Du kan lese mer om klageprosedyren her: Finn ut om du har grunn til å klage - Forbrukertilsynet
Fullmaktskjema som kan brukes hvis en foresatt skal klage på dine vegne finner du her: Fullmaktsskjema - Forbrukertilsynet (onacos.no)
Håper dette var til hjelp.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 4.5.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål