Spørsmål og svar

Selger svarer ikke , hva kan jeg gjøre hvis jeg ikke får varen?

Annet, 15

Hei, Ung.no! Jeg har kjøpt en genser fra appen Tise. Den kostet 400kr med frakt, og jeg vippset før jeg hadde sagt hvor selgeren skulle sende den… selgeren var veldig aktiv å skrive med meg når jeg stile spm om genseren, men når jeg sa jeg hadde vipset, skrev ikke selgeren noe mer.. klokken er ca. 12 på natten, men litt rart at selgeren ikke har lest meldingene eller noe? Hva skal jeg gjøre om jeg ikke hører mer fra selgeren? Skal jeg be om pengene tilbake? Jeg trur jeg overreagerer, men jeg er bare stresset siden det er snakk om mine 400kr..

Svar

Hei.

Hvis du ikke mottar genseren som avtalt med selgeren vil jeg anbefale at du sender en skriftlig melding til selger og forklarer at du kommer til å ta saken videre.

Hvis du ikke mottar varen og selgeren ikke reagerer på dine henvendelser kan du be dine foreldre eller noen som er er over 18 år om å registrere en sak mot selgeren hos Forbrukertilsynet på dine vegne. Du kan lese mer om klageprosedyren her: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/klageguide

Du kan også kontakte Tise sin kundeservice så selskapet kan notere seg at de har en useriøs bruker.

Trenger du mer hjelp kan du ringe til Forbrukerrådets veiledningstjeneste på telefonnummer 23 400 500.

Håper tingene ordner seg for deg.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 10.8.2021

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål