Spørsmål og svar

Får ikke penger tilbake fra selger, men har krav på d. Hvor kan jeg klage?

Gutt, 20

Den 21. oktober 2020 bestilte vi pizza og is hos Pizzabakeren via appen. Like etterpå ble vi ringt opp og fikk beskjed om at de ikke selger isene lengre og om vi hadde lyst på noe annet. Vi takket nei og sa at vi heller ville ha pengene tilbake(vi betalte via appen på forhånd) Litt over en uke etterpå ringte vi og spurte om når vi kan forvente å få tilbake pengene, de sa at de ikke visste men at de skulle se nærmere på det. Rundt 23. november ringte vi på nytt og spurte om når vi kom til å få pengene tilbake, da det allerede hadde gått en måned uten at vi har fått noe. Vi fikk i svar at daglig leder skulle se på det. 30. desember sendte vi mail til Pizzabakeren sitt hovedkontor og fikk i svar om at de skulle sende saken til avdelingen det gjaldt, slik at vi kunne få svar direkte. Per idag, 7. feb, har vi fortsatt ikke hørt noe mer. 3,5 mnd etter kjøp og fortsatt ingen refusjon. Hvordan kan vi ta dette videre? Er det mulig for oss å klage til feks Forbrukerrådet?

Svar

Hei Gutt 20 år :)

Når du bestiller og betaler for en vare, har du krav på å få varen levert.

Hvis varen ikke leveres, har du krav på å få pengene refundert fra selger. I dette tilfelle er selger Pizzabakeren.

Hvis Pizzabakeren ikke refunderer pengene til tross for at dere har klaget skriftlig, kan dere klage saken videre. 

Forbrukertilsynet tilbyr en gratis og skriftlig meglingstjeneste.

Se mer informasjon om klagemulighetene her: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/klageguide

Håper saken deres løser seg og at pengene er på konto innen kort tid!

Lykke til :)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veiledning og mekling hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 9.2.2021

Oppdatert: 9.2.2021

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål