Spørsmål og svar

Butikken vil ikke behandle min reklamasjon

Gutt, 16

Jeg hadde tenkt å levere et par med sko tilbake som reklamasjon. Grunnen er at sålen på skoa er gjennomsiktig men etter tid har den blitt gul av at den er brukt. Butikken nekter å ta den imot da dette er noe som kommer av at den blir brukt men det kan jo umulig være sant. en gjennomsiktig såle burde ikke bli gul. Hva bør jeg gjøre?

Svar

Hei Gutt 16 år.

Det er frustrerende når butikker nekter å ta imot reklamasjoner.

Jeg anbefaler følgende:

Klag skriftlig
Du bør sende en skriftlig klage til butikken med en beskrivelse av mangelen. Samle all dokumentasjon du har, inkludert kvittering for kjøpet, bilder av skoene før og etter.

Ta saken videre
Har du sendt minst en skriftlig klage uten at butikken tar ansvar, kan du vurdere å ta saken videre til Forbrukertilsynet for gratis mekling: Jeg trenger hjelp til å løse saken min - Forbrukertilsynet

Siden du er under 18 år kan en av dine foresatte ta saken videre på dine vegne, dere kan bruke følgende fullmaktskjema: Fullmaktsskjema - Forbrukertilsynet (onacos.no)

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 5.3.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål