Mottok ødelagt Airpods - hva gjør jeg?
Gutt, 17
Hei. Jeg lurte på om hvis jeg bestiller et produkt fra Apple.com og jeg mottar et ødelagt produkt. Får jeg alle pengene tilbake da? Feks hvis jeg bestiller airpods, og når de kommer så er de skada eller ødelagte, kan jeg sende de tilbake og få igjen alle pengene, eller sender de meg nye, eller hvordan fungerer det? Jeg fant ikke noe bra svar på Internett. Takk for svar
Svar
Hei Gutt 17 år.
Hvis du mottar et ødelagt produkt fra Apple.com, har du rett til å enten få en ny vare eller pengene tilbake. Du bør straks kontakte Apple kundeservice og melde fra om problemet. Dette bør du gjøre skriftlig og legg gjerne ved bilder av de ødelagt Airpods så du har dokumentasjon i saken.
Vanligvis vil de tilby å erstatte produktet med et nytt uten ekstra kostnader, men hvis du ønsker å få pengene tilbake i stedet, kan du be om det. Selger kan bestemme at de vil levere på nytt frem for å heve kjøpet. Fraktkostnader dekkes av Apple i slike tilfeller.
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 7.10.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål