Spørsmål og svar

Hvis et digitalt produkt er feilbeskrevet, kan jeg klage?

Gutt, 15

Hei. om jeg har kjøpt et digitalt produkt, og det digitale produktet er feilbeskrevet, har jeg da grunn til å heve kjøpet? takk.

Svar

Hei!

Ja, det kan du ha.

Digitalytelsesloven sier at du kan klage hvis produktet er feil.
Når du kjøper noe, skal det være som avtalt. Det gjelder også digitale produkter.


Send en skriftlig klage til selger. Forklar hva som er feil, og hva du krever.

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Besvart: 15.6.2025

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål